Wastenet Inzameling is een merkonafhankelijke afvalinzamelaar. Zij wilde haar processen zoveel mogelijk automatiseren. IJsSoft maakte een back-office waar nagenoeg alle werkprocessen rond afvalinzameling, facturering en klantmanagement in opgenomen zijn.
Wastenet was het een start-up die zocht naar de optimale processen rond containerdistributie, planning en facturering. Samen met Wastenet hebben wij deze processen beschreven en technisch uitgewerkt. In de loop van de afgelopen jaren hebben wij deze technieken geoptimaliseerd, zodat ook het verkoopproces en veel serviceprocessen direct via deze back-office module afgehandeld kunnen worden.
Het belangrijkste proces in het back-office is het automatisch factureren van abonnementen, incidentele ledigingen en bouwbakken. Naast factuurgegevens, zijn alle klantlocaties opgenomen in het systeem. We combineren de locaties met alle afgenomen producten per met locatie op één factuur. Hierdoor is het volledig transparant voor de klanten van Wastenet wat zij precies afnemen. Wastenet vindt dit niet meer dan logisch, maar een dergelijke factuur is vrij uniek in de afvalbranche.
Klanten met grotere afvalvolumes, zoals woningbouwverenigingen en aannemers, krijgen een complete factuur per maand. Kleinere klanten kunnen kiezen voor kwartaal- of jaarfacturen. Door een export van alle financiële gegevens naar Snelstart kan Wastenet alle gefactureerde producten inlezen en kan er een automatische incasso batch uitgevoerd worden.
Ben Hoejenbos van Wastenet Inzameling: "IJsSoft heeft een keurig systeem voor ons gebouwd waarin wij ons personeel goed kunnen laten werken. Door het automatiseren van onze processen kunnen onze medewerkers meer doen in minder tijd."